1. Pełna nazwa zamawiającego:
Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku
15 – 522 Białystok, Zaścianki, 15-522 Białystok
ul. Szosa Baranowicka 37, tel. 740-22-17,740-21-49, fax. 740-22-19
Sekcja Techniczna.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na: Przebudowę wraz z rozbudową drogi
powiatowej Nr 1475 B; dr 65 – Sobolewo – Henrykowo na odcinku Grabówka - Sobolewo
przeprowadzono w trybie: przetargu nieograniczonego w dniu: otwarcie ofert – 24.02.2015 r
2. Ogłoszenie o przetargu zamieszczono:
na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku,
ul. Szosa Baranowicka 37, na stronie internetowej oraz w biuletynie ZP nr 25864 - 2015; w dniu 05.02.2015 r , ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w biuletynie ZP nr 34692 - 2015; w dniu 17.02.2015 r
3. Liczba otrzymanych ofert: 7 ofert
4. Liczba ofert odrzuconych: - 0 ofert
5. Kryteria wyboru ofert: - cena ofertowa – 95 %
okres gwarancji - 5%
6. W postępowaniu oferty złożyli wymienieni niżej Oferenci i uzyskali punktację :
Lp |
Nazwa Oferenta |
Siedziba oferenta |
Adres oferenta |
Cena brutto zł |
Gwarancja miesiące |
Punktacja |
1 |
Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Sp. z o.o.
|
Polska woj. Podlaskie pow. Białystok gm. Białystok m. Białystok |
15-680 Białystok ul. Produkcyjna 102 |
5 084 332,65 |
84 |
94,90 |
2 |
Przedsiębiorstwo Robót Elektrycznych i Budowlanych MIPA Leon Stankiewicz |
woj. Podlaskie pow. Białystok gm. Białystok m. Białystok |
15-545 Białystok ul. Ciołkowskiego 24
|
5 823 366,44 |
84 |
83,49 |
3 |
Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych TRAKT Sp. z o.o. |
Polska woj. Podlaskie pow. Wysokomazowiecki gm. Wysokie Mazowieckie m. Wysokie Mazowieckie |
18-200 Wysokie Mazowieckie ul. 1 Maja 8
|
5 239 917,59 |
84 |
92,23 |
4 |
Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe MAKSBUD Sp. z o.o.
|
Polska woj. Podlaskie pow. Bielsk Podlaski gm. Bielsk Podlaski m. Bielsk Podlaski |
17-100 Bielsk Podlaski ul. Mickiewicza 183 |
5 451 172,49 |
60 |
83,85 |
5 |
UNIBEP S.A.
|
Polska woj. Podlaskie pow. Bielski gm. Bielsk Podlaski m. Bielsk Podlaski |
17-100 Bielsk Podlaski ul. 3 Maja 19 |
4 982 292,53 |
84 |
96,73 |
6 |
BK TRAS Roboty Drogowe Borsukiewicz SJ
|
Polska woj. Podlaskie pow. Białostocki gm. Juchnowiec Kościelny m. Hryniewicze |
15-378 Białystok Hryniewicze 66
|
4 850 091,74 |
60 |
94,24 |
7 |
STRABAG Sp. z o.o.
|
Polska woj. Mazowieckie pow. Pruszkowski gm. Pruszków m. Pruszków |
05-800 Pruszków ul. Parzniewska 10 |
4 811 493,29 |
84 |
100,00 |
7. Ofert z najniższą ceną: – 4 811 493,29 zł z 23% podatkiem VAT
Oferta z najwyższą ceną: - 5 823 366,44 zł z 23% podatkiem VAT
8 .Wybrano ofertę firmy:
STRABAG Sp. z o.o.
05-800 Pruszków
ul. Parzniewska 10
za cenę – 4 811 493,29 zł (słownie: cztery miliony osiemset jedenaście tysięcy czterysta dziewięćdziesiąt trzy złote i dwadzieścia dziewięć groszy) łącznie z podatkiem VAT.
Oferta ta spełniała wszystkie warunki i uzyskała największą ilość punktów.
Podpisanie umowy nastąpi w terminie nie krótszym niż pięć dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia i wysłania pism powiadamiających faxem.
Białystok, dnia 2015-03-04 |
|
|
Dyrektor PZD w Białymstoku
mgr inż. Marek Jędrzejewski
07/D/2015
Białystok: Przebudowa wraz z rozbudowa drogi powiatowej Nr 1475 B dr. 65 - Sobolewo - Henrykowo na odcinku Grabówka - Sobolewo gm. Supraśl
Numer ogłoszenia: 25864 - 2015; data zamieszczenia: 05.02.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku , Zaścianki, Szosa Baranowicka 37, 15-522 Białystok, woj. podlaskie, tel. (085) 740-21-49, 740-22-17, faks (085) 740-22-19.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa wraz z rozbudowa drogi powiatowej Nr 1475 B :dr. 65 - Sobolewo - Henrykowo na odcinku Grabówka - Sobolewo gm. Supraśl.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zamawiający oczekuje wykonania n/w robót na odcinku 2,12 km:
Odtworzenie trasy i punktów wysokościowych w terenie równinnym
Karczowanie pni drzew oraz zagajników i krzaków
Roboty rozbiórkowe (podbudowa, ogrodzenia, przepusty, znaki)
Roboty ziemne
Regulacja pionowa studzienek rewizyjnych i zaworów wodociągowych lub gazowych
Wykonanie kanalizacji deszczowej, sączków podłużnych, przepustów z rur stalowych
Profilowanie i zagęszczenie podłoża
Oczyszczenie warstw konstrukcyjnych mechanicznie i skropienie emulsją asfaltową
Wykonanie podbudowy: z kruszywa łamanego z dodatkiem 30% destruktu bitumicznego, z kruszywa łamanego, z chudego betonu, z betonu asfaltowego
Wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego; w-wa wiążaca i w-wa ścieralna
Wykonanie nawierzchni z kostki kamiennej nieregularnej
Wykonanie frezowania nawierzchni asfaltowych na zimno
Humusowanie z obsianiem skarp
Oznakowanie poziome i pionowe
Ustawienie poręczy ochronnych sztywnych typu olsztyńskiego
Ustawienie krawężników betonowych i krawężników kamiennych i obrzeży betonowych
Wykonanie chodników i ścieżki rowerowej z kostki brukowej betonowej
Wjazdy i wyjazdy z bram i zjazdy na drogi zbiorcze z betonowej kostki brukowej
Zjazdy z betonowej kostki brukowej - dostosowanie wysokościowe
Wykonanie muru oporowego z prefabrykowanych elementów żelbetowych
Zabezpieczenie kabli oraz przepusty kablowe Przebudowa sieci teletechnicznej.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.20-4, 45.23.24.52-5, 45.23.23.10-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wpłaty wadium w wysokości 45 000,00 zł (słownie: czterdzieści pięć tysięcy złotych) w jednaj z wybranych form:
1) pieniądzu na konto zamawiającego w PKO BP SA 69 1020 1332 0000 1502 03857950
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zmianami)
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- wykonaniu nawierzchni z betonu asfaltowego (warstwa wiążąca lub scieralna) w ilości min. 10 000 m2,
- wykonanie kanalizacji deszczowej na odcinku w ilości min. 500 m
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
1) Wykonawca powinien posiadać lub mieć dostęp do wytwórni mas bitumicznych posiadającej certyfikat zakładowej kontroli produkcji zlokalizowanej w odległości nie większej niż 75 km od miejsca prowadzonych robót 2) wykonawca powinien posiadać lub mieć dostęp do laboratorium wykonującego badania laboratoryjne w trakcie wykonywania zamówienia
3) wykonawca powinien posiadać lub mieć dostęp do oznakowania i zabezpieczenia robót prowadzonych w pasie drogowym, zgodnie z:- załącznikiem 1 i 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2003 r. Nr 220 poz. 2181), - rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. (Dz. U. z 2003 r. Nr 177 poz. 1729).
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, które spełniają następujące wymagania:
1) jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji kierownika budowy: minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - min. 2 lata doświadczenia przy budowie lub przebudowie dróg na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót drogowych, posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami w specjalności drogowej (bez ograniczeń) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów, przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
2) jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji kierownika robót instalacyjnych: minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - min.2 lata doświadczenia przy budowie lub przebudowie kanalizacji deszczowej na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót kanalizacyjnych, posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (bez ograniczeń ) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów, przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
3) jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji kierownika robot teletechnicznych: minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - min. 2 lata doświadczenia przy budowie lub przebudowie urządzeń telekomunikacyjnych na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót , posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej 9bez ograniczeń) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie obowiązujących przepisów, przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
4) obsługa geodezyjna min 1 osoba posiadająca, uprawnienia w zakresie geodezyjna obsługa inwestycji
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca powinien posiadać ważną polisę ubezpieczeniową, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej na sumę nie niższą niż
4 000 000,00 PLN w zakresie działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2)
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
Certyfikat zakładowej kontroli produkcji dla wytwórni mas bitumicznych z której będzie korzystał Wykonawca
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. oświadczenie o posiadaniu oznakowania (wg wzoru Zamawiającego)
2. oświadczenie o laboratorium (wg wzoru Zamawiającego)
3. oświadczenie o użyciu kostki brukowej posiadającej znak CE (wg wzoru Zamawiającego)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożnością dotrzymania terminu zakończenia robót, termin ten może ulec przedłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności. Inne zmiany zostały określone w SIWZ - Rozdział V Istotne dla stron postanowienia umowy
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzd.bialystok.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie Zamawiającego, pokój nr 17 lub za pośrednictwem poczty lub na w/p stronie internetowej.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
20.02.2015 godzina 09:50, miejsce: W siedzibie Zamawiającego, pokój nr 9.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dyrektor PZD w Białymstoku
mgr inż. Marek Jędrzejewski