1. Pełna nazwa zamawiającego:
Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku
15 – 522 Białystok, Zaścianki, 15-522 Białystok
ul. Szosa Baranowicka 37, tel. 740-22-17,740-21-49, fax. 740-22-19
Sekcja Techniczna.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na opracowanie dokumentacji projektowej na:
Zadanie I. – ”Przebudowę z rozbudową skrzyżowania drogi powiatowej Nr 1377 B z drogami gminnymi Nr 105501 B i Nr 105509 w m. Łopuchowo (Gmina Tykocin)”
Zadanie II. – „Przebudowę drogi powiatowej Nr 1552 B – ulica Dominikańska w Choroszczy”
Zadanie III. – „Budowę ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej Nr 1483 B na odcinku Juchnowiec Kościelny - Wólka (Gm. Juchnowiec Kościelny)”
przeprowadzono w trybie: przetargu nieograniczonego w dniu 10.03.2016 r
2. Ogłoszenie o przetargu zamieszczono:
na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku,
ul. Szosa Baranowicka 37, w dniu: 02-03-2016 r , na stronie internetowej oraz w biuletynie ZP
nr 21679 -2016 w dniu 02.03.2016 r
Zadanie I. – ”Przebudowę z rozbudową skrzyżowania drogi powiatowej Nr 1377 B z drogami gminnymi Nr 105501 B i Nr 105509 w m. Łopuchowo (Gmina Tykocin)”
Liczba otrzymanych ofert: 4 oferty
3. Liczba ofert odrzuconych: 1 oferta
4. Kryteria wyboru ofert: cena ofertowa – 95 %
okres gwarancji- 5%
5. W postępowaniu udział wzięli wymienieni niżej Oferenci :
Lp |
Nazwa Oferenta |
Siedziba oferenta |
Adres oferenta |
Cena brutto zł/ punktacja |
Gwara- ncja/ punktacja |
Punktacja razem |
1 |
Biuro Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii Komunikacyjnej LISPUS Marcin Dobek |
Polska woj. Lubelskie pow. Chełm gm. Chełm m. Chełm |
22-100 Chełm ul. Matejki 7
|
69 199,80 47,75
|
4 lata 5 |
52,75 |
2 |
ROADS Biura Projektowe I Wykonawstwo Marcin Paweł Parzych |
Polska woj. Mazowieckie pow. Ostrołęcki gm. Lelis m. Durlasy |
07-402 Lelis Durlasy 22
|
196 800,00 |
Oferta odrzucona na podst. Art.89 ust. 2 niezgodne z SIWZ nie podano okresu gwarancji co było kryterium oceny ofert |
|
3 |
DROGOWSKAZ M. Gwiazdowski A. Sosnowski M. Grzybowska |
woj. Podlaskie pow. Białystok gm. Białystok m. Białystok |
15-620 Białystok ul. Elewatorska 13/22 |
57 810,00 57,16 |
4 lata 5 |
62,16 |
4 |
Zakład Realizacji Inwestycji DROMOBUD Wojciech Borzuchowski |
Polska woj. Mazowieckie pow. M. St. Warszawa gm. M. St. Warszawa m. Warszawa |
03 454 Warszawa ul. Namysłowska 2A/74
|
34 784,40 95,00 |
4 lata 5 |
100,00 |
6. Oferta ważna z najniższą ceną: – 34 784,40 zł z 23% podatkiem VAT
Oferta ważna z najwyższą ceną: – 196 800,00 zł z 23% podatkiem VAT
7. Wybrano ofertę firmy :
Zakład Realizacji Inwestycji
DROMOBUD
Wojciech Borzuchowski
03–454 Warszawa
ul. Namysłowska 2A/74
za cenę 34 784,40 zł
(słownie: trzydzieści cztery tysiące siedemset osiemdziesiąt cztery złote i czterdzieści groszy ) brutto.
Była to oferta, która uzyskała najwyższą ilość punktów i spełniała wszystkie warunki.
Podpisanie umowy nastąpi w terminie nie krótszym niż pięć dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia i wysłania pism powiadamiających faxem lub poczta elektroniczną.
Zadanie II. – „Przebudowę drogi powiatowej Nr 1552 B – ulica Dominikańska w Choroszczy”
1. Liczba otrzymanych ofert: 3 oferty
2.Liczba ofert odrzuconych: 1 oferta
3. Kryteria wyboru ofert: cena ofertowa – 95 %
okres gwarancji- 5%
4. W postępowaniu udział wzięli wymienieni niżej Oferenci :
Lp |
Nazwa Oferenta |
Siedziba oferenta |
Adres oferenta |
Cena brutto zł/ punktacja |
Gwara- ncja/ punktacja |
Punktacja razem |
1 |
ROADS Biura Projektowe I Wykonawstwo Marcin Paweł Parzych |
Polska woj. Mazowieckie pow. Ostrołęcki gm. Lelis m. Durlasy |
07-402 Lelis Durlasy 22
|
170 970,00 |
Oferta odrzucona na podst. Art.89 ust. 2 niezgodne z SIWZ nie podano okresu gwarancji co było kryterium oceny ofert |
|
2 |
DROGOWSKAZ M. Gwiazdowski A. Sosnowski M. Grzybowska |
woj. Podlaskie pow. Białystok gm. Białystok m. Białystok |
15-620 Białystok ul. Elewatorska 13/22 |
34 440,00 78,99 |
4 lata 5 |
83,99 |
3 |
Zakład Realizacji Inwestycji DROMOBUD Wojciech Borzuchowski |
Polska woj. Mazowieckie pow. M. St. Warszawa gm. M. St. Warszawa m. Warszawa |
03 454 Warszawa ul. Namysłowska 2A/74
|
28 634,40 95,00 |
4 lata 5 |
100,00 |
5.Oferta z ważna z najniższą ceną: – 28 634,40 zł z 23% podatkiem VAT
Oferta ważna z najwyższą ceną: – 170 970,00 zł z 23% podatkiem VAT
6.Wybrano ofertę firmy :
Zakład Realizacji Inwestycji
DROMOBUD
Wojciech Borzuchowski
03–454 Warszawa
ul. Namysłowska 2A/74
za cenę 28 634,40 zł
(słownie: dwadzieścia osiem tysięcy sześćset trzydzieści cztery złote i czterdzieści groszy) brutto.
Była to oferta, która uzyskała najwyższą ilość punktów i spełniała wszystkie warunki.
Podpisanie umowy nastąpi w terminie nie krótszym niż pięć dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia i wysłania pism powiadamiających faxem lub pocztą elektroniczna.
Zadanie III. – „Budowę ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej Nr 1483 B na odcinku Juchnowiec Kościelny - Wólka (Gm. Juchnowiec Kościelny)”
1. Liczba otrzymanych ofert: 4 oferty
2.Liczba ofert odrzuconych: 1 oferta
3. Kryteria wyboru ofert: cena ofertowa – 95 %
okres gwarancji- 5%
4. W postępowaniu udział wzięli wymienieni niżej Oferenci :
Lp |
Nazwa Oferenta |
Siedziba oferenta |
Adres oferenta |
Cena brutto zł/ punktacja |
Gwara- ncja/ punktacja |
Punktacja razem |
1 |
NEOX Sp. z o.o.
|
Polska woj. Pomorskie pow. Gdańsk gm. Gdańsk m. Gdańsk |
80-855 Gdańsk ul. Wały Piastowskie 1/1508 |
36 900,00 95,00 |
4 lata 5 |
100,00 |
2 |
ROADS Biura Projektowe I Wykonawstwo Marcin Paweł Parzych |
Polska woj. Mazowieckie pow. Ostrołęcki gm. Lelis m. Durlasy |
07-402 Lelis Durlasy 22
|
159 900,00 |
Oferta odrzucona na podst. Art.89 ust. 2 niezgodne z SIWZ nie podano okresu gwarancji co było kryterium oceny ofert |
|
3 |
DROGOWSKAZ M. Gwiazdowski A. Sosnowski M. Grzybowska |
woj. Podlaskie pow. Białystok gm. Białystok m. Białystok |
15-620 Białystok ul. Elewatorska 13/22 |
47 970,00 73,08 |
4 lata 5 |
78.08 |
4 |
Zakład Realizacji Inwestycji DROMOBUD Wojciech Borzuchowski |
Polska woj. Mazowieckie pow. M. St. Warszawa gm. M. St. Warszawa m. Warszawa |
03 454 Warszawa ul. Namysłowska 2A/74
|
48 363,60 72,48 |
4 lata 5 |
77,48 |
5. Oferta ważna z najniższą ceną: – 36 900,00 zł z 23% podatkiem VAT
Oferta ważna z najwyższą ceną: – 159 900,00 zł z 23% podatkiem VAT
6. Wybrano ofertę Firmy:
NEOX Sp. z o.o.
80-855 Gdańsk
ul. Wały Piastowskie 1/1508
za cenę 36 900,00 zł
(słownie: trzydzieści sześć tysięcy dziewięćset złotych) brutto.
Była to oferta, która uzyskała najwyższą ilość punktów i spełniała wszystkie warunki.
Podpisanie umowy nastąpi w terminie nie krótszym niż pięć dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia i wysłania pism powiadamiających faxem lub pocztą elektroniczna.
Białystok, dnia 2016-03-21 |
|
Dyrektor PZD w Białymstoku
mgr inż. Marek Jędrzejewski
21/D/2016
Białystok: Opracowanie dokumentacji projektowej na:
Zadanie I. - Przebudowę z rozbudową skrzyżowania drogi powiatowej Nr 1377 B z drogami gminnymi Nr 105501 B i Nr 105509 w m. Łopuchowo (Gmina Tykocin)
Zadanie II. - Przebudowę drogi powiatowej Nr 1552 B - ulica Dominikańska w Choroszczy
Zadanie III. - Budowę ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej Nr 1483 B na odcinku Juchnowiec Kościelny - Wólka (Gm. Juchnowiec Kościelny)
Numer ogłoszenia: 21679 - 2016; data zamieszczenia: 02.03.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku , Zaścianki, Szosa Baranowicka 37, 15-522 Białystok, woj. podlaskie, tel. (085) 740-21-49, 740-22-17, faks (085) 740-22-19.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji projektowej na: Zadanie I. - Przebudowę z rozbudową skrzyżowania drogi powiatowej Nr 1377 B z drogami gminnymi Nr 105501 B i Nr 105509 w m. Łopuchowo (Gmina Tykocin) Zadanie II. - Przebudowę drogi powiatowej Nr 1552 B - ulica Dominikańska w Choroszczy Zadanie III. - Budowę ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej Nr 1483 B na odcinku Juchnowiec Kościelny - Wólka (Gm. Juchnowiec Kościelny).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Opracowanie dokumentacji projektowej na: Zadanie I. - Przebudowę z rozbudową skrzyżowania drogi powiatowej Nr 1377 B z drogami gminnymi Nr 105501 B i Nr 105509 w m. Łopuchowo (Gmina Tykocin) Zadanie II. - Przebudowę drogi powiatowej Nr 1552 B - ulica Dominikańska w Choroszczy Zadanie III. - Budowę ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej Nr 1483 B na odcinku Juchnowiec Kościelny - Wólka (Gm. Juchnowiec Kościelny).
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 3.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej:
Dla zadań I i II - 2 dokumentacji projektowych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. każda dokumentacja dotyczące projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 300,00 m wraz z kanalizacja deszczową długości min. 50 m dla których uzyskano pozwolenie na budowę
Dla zadania III - 2 dokumentacji projektowych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. każda dokumentacja dotyczące projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 500,00 m i jednego projektu budowy lub przebudowy przepustu o średnicy min. 0,8 m , dla którego uzyskano pozwolenie na budowę
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, które spełniają następujące wymagania:
Dla zadania I,
1) min. jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności drogi (bez ograniczeń) lub im równoważne. - projektant powinien zrealizować min.2 dokumentacje projektowe dotyczące projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 300,00 m dla których uzyskano pozwolenie na budowę , dla których uzyskano pozwolenie na budowę
2) min jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych ,wodociągowych i kanalizacyjnych (bez ograniczeń ) lub im równoważne i opracować min. 1 dokumentację projektowa dotycząca projektu budowy lub przebudowy kanalizacji deszczowej o dług. min. 50 m. dla której uzyskano pozwolenie na budowę
3) min. jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub im równoważne.
Dla zadania II,
1) min. jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności drogi (bez ograniczeń) lub im równoważne. - projektant powinien zrealizować min.2 dokumentacje projektowe dotyczące projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 300,00 m dla których uzyskano pozwolenie na budowę , dla których uzyskano pozwolenie na budowę
2) min jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych , wodociągowych i kanalizacyjnych (bez ograniczeń ) lub im równoważne i opracować min. 1 dokumentację projektowa dotycząca projektu budowy lub przebudowy kanalizacji deszczowej o dług. min. 50 m. dla której uzyskano pozwolenie na budowę
Dla zadania III
1) min. jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności drogi (bez ograniczeń) lub im równoważne. - projektant powinien zrealizować min.2 dokumentacje projektowe dotyczące projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 500,00 m i jednego projektu budowy lub przebudowy przepustu o średnicy min. 0,8 m , dla których uzyskano pozwolenie na budowę
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożnością dotrzymania terminów określonych w formularzu cenowym, termin ten może ulec przedłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzd.bialystok.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie zamawiającego, pokój nr 17 lub za pośrednictwem poczty lub na w/p stronie internetowej.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
10.03.2016 godzina 09:50, miejsce: Siedziba Zamawiającego pokój nr 9.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Dokumentacja projektowa na: Przebudowę z rozbudową skrzyżowania drogi powiatowej Nr 1377 B z drogami gminnymi Nr 105501 B i Nr 105509 w m. Łopuchowo (Gmina Tykocin).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Stan istniejący (dane ewidencyjne podlegające weryfikacji przez Projektanta) 1.1. Szerokość istniejącej jezdni i korona Droga powiatowa Nr 1377 B: Tykocin - Kiermusy - Nieciece - Łopuchowo - Zawady przebudowa w obrębie skrzyżowania w m. Łopuchowo na odcinku ok. 140m, - jezdnia szer. 5,0m i 3,5m; przekrój półuliczny i szlakowy - szerokość w liniach rozgraniczających - 9,0m i 12,0m Droga gminna Nr 105501 B; przebudowa na odcinku o dług. ok. 60m. - jezdnia szer. 5,5m, przekrój szlakowy - szerokość w liniach rozgraniczających - 12,0m, Droga gminna Nr 105509 B; przebudowa na odcinku o dług. ok. 60m. - jezdnia szer. 5,0m, przekrój półuliczny - szerokość w liniach rozgraniczających - 9,0m, 1.2. Rodzaj i stan istniejącej jezdni wykorzystywanej jako podbudowa Istniejącą jezdnię należy przewidzieć do rozbiórki. 1.3. Obiekty inżynierskie - dwa przepusty żelbetowe, korytkowe - do rozbiórki 1.4. Niweleta drogi Niweleta drogi wymaga ukształtowania 1.5. Stan rowów - do renowacji 1.6. Urządzenia obce w pasie drogowym - linia energetyczna napowietrzna i doziemna - linia telefoniczna kablowa i napowietrzna - sieć wodociągowa i przyłącza wodociągowe 2. DANE WYJŚCIOWE DO PROJEKTOWANIA 2.1. Parametry techniczne do projektowania: 2.1.1. Prędkość projektowa Vp - 40 lub 30 km/h - teren zabudowany 2.1.2. Kategoria drogi - L 2.1.3. Przekrój poprzeczny (normalny): - uliczny, 2.2. Konstrukcja (technologia) nawierzchni 2.2.1.Kategoria ruchu - należy określić na podstawie prognozy ruchu w 10 roku eksploatacji przyjmując 2016 rok za rok wyjściowy i dane z przeprowadzonych pomiarów ruchu. 2.2.2.Podbudowa - kruszywowa; 2.2.3.Nawierzchnia - beton asfaltowy 2.3. Propozycje dotyczące odwodnienia i bezpieczeństwa ruchu Skrzyżowanie drogi powiatowej Nr 1377 B z drogami gminnymi Nr 105501 B i Nr 105509 skanalizowane w postaci małego ronda (przejazdowe). Oświetlenie ronda. Odwodnienie drogi wymaga budowy odcinka sieci kanalizacji deszczowej. 2.5. Propozycje dotyczące zadrzewienia Przewidzieć do wycinki wszystkie drzewa zagrażające bezpieczeństwu ruchu i uniemożliwiające wykonanie przebudowy drogi. Drzewa przewidziane do wycinki należy ponumerować na mapie syt-wys. Przewidzieć do wycinki zbędne zakrzaczenie, a istniejące karcze do wykarczowania 2.4. Propozycje przebudowy (zabezpieczenia) urządzeń towarzyszących Nie przewiduje się przebudowy uzbrojenia terenu. W przypadku stwierdzenia kolizji, w porozumieniu z Zamawiającym ustalić zakres przełożenia urządzeń obcych oraz formę zapłaty za opracowanie branżowe. 3. ZAKRES OPRACOWANIA 3.1. Opracować wszystkie niezbędne materiały i uzyskać wszystkie uzgodnienia do pozwolenia na bu-dowę. Zamawiający przewiduje uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej w ramach Specustawy drogowej. Projekt wykonać na aktualnej mapie do celów projektowych. Tytuł projektu budowlanego uzgodnić z Zamawiającym. Prawidłowe wykonanie mapy obejmuje następujące czynności: - porównanie istniejącej mapy z terenem i naniesienie na nią istniejących i projektowanych elementów infrastruktury technicznej oraz obiektów inżynierskich w tym rowów przydrożnych, - obliczenie współrzędnych punktów granicznych do wkartowania na mapę pasa drogowego - wykonanie pomiarów aktualizacyjnych (sytuacyjno - wysokościowych) - opracowanie mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500 - rejestracja opracowania w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej w Białymstoku. Zamawiający wymaga, aby do mapy do celów projektowych były dołączone dokumenty dotyczące lokalizacji i rzędnych reperów państwowych/roboczych, w odniesieniu do których określono rzędne wykazane na mapie oraz układu odniesienia. 3.2. Dodatkowo należy opracować: - operat wodnoprawny - odprowadzenie wód opadowych do ziemi, wylot odcinkowej sieci kanalizacji deszczowej, uzgodnione w WZMiUW w Białymstoku ul. Handlowa 6. - badania geotechniczne podłoża nawierzchni - min. po 2 otwory badawcze w istniejącej jezdni dróg, na każdym wlocie, - pomiary ruchu i prognozę ruchu na 20 lat - projekt stałej organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome), - oświetlenie ronda Dokumentację należy przekazać: 1. Materiały do opiniowania ze Specustawy drogowej wraz z naniesionymi na mapę projektowanymi podziałami działek - 6 egz. 2. mapa do celów projektowych w skali 1:500 - 1 egz. 3. Projekt budowlany - 4 egz. 4. Projekt wykonawczy (techniczny) branża drogowa z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 5. Projekt wykonawczy (techniczny) branża sanitarna (kanalizacja deszczowa) z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 6. Projekt wykonawczy (techniczny) branża elektroenergetyczna (oświetlenie ronda) z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 7. Operat wodnoprawny (odprowadzenie wód opadowych do wód lub do ziemi) wersja papierowa - 3egz. + wersja elektroniczna - po 2 płytki 8. Badania geotechniczne podłoża nawierzchni - 2 egz. 9. Plan wyrębu drzew i krzewów - 3 egz. 10. Projekt stałej organizacji ruchu - 4 egz. Obowiązuje wersja elektroniczna całej dokumentacji projektowej - 1 płyta Pozostałe Wymagania w stosunku do dokumentacji projektowej podano w Rozdziale 6. Obowiązuje przedstawienie do dnia 22.04.2016r. koncepcji zagospodarowania terenu w wersji papierowej, do której Zamawiający ustosunkuje się w ciągu pięciu dni roboczych. Koncepcja może być opracowana na mapach zasadniczych dostępnych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji geodezyjnej i Kartograficznej w Białymstoku, Białystok ul. Mickiewicza 3 Obowiązuje przedstawienie do dnia 16.05.2016r. koncepcji w wersji papierowej zawierającej rozwiązania sytu-acyjne i wysokościowe (zagospodarowanie terenu, profil podłużny z projektowaną niweletą, przekroje normalne, wybrane przekroje poprzeczne, zdefiniowane kolizje z urządzeniami obcymi dla drogi), do której Zamawiający ustosunkuje się w ciągu pięciu dni roboczych. 3.3. Terminy przekazania Zamawiającemu elementów zamówienia zostały określone w formularzu cenowym..
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Dokumentacja projektowa na: Przebudowę drogi powiatowej Nr 1552 B - ulica Dominikańska w Choroszczy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Stan istniejący 1.1 Szerokość istniejącej jezdni i korona Początek opracowania km rob. 0+000 należy założyć na skrzyżowaniu ul. Dominikańskiej i ul. Rynek. Koniec opracowania - km rob. ok. 0+380 - jezdnia ulicy z m.m.a., szer. jezdni 7,0m, przekrój uliczny. 1.2 Rodzaj i stan istniejącej jezdni wykorzystywanej jako podbudowa Przewidzieć nową konstrukcję jezdni; destrukt bitumiczny przewidzieć do wykorzystania, po przekruszeniu, na doziarnienie kruszywa na podbudowę. 1.3 Sytuacja trasy Ulica zagospodarowana - nie przewiduje się drastycznych korekt przebiegu trasy. 1.4 Niweleta drogi Niweleta drogi wymaga korekt. 1.5 Stan rowów i innych urządzeń odwadniających. Ulica wyposażona w sieć kanalizacji deszczowej - stan niezadowalający. 1.6 Urządzenia obce w pasie drogowym - gazociąg wraz z przyłączami, - wodociąg wraz z przyłączami, - kanalizacja sanitarna wraz z przyłączami - linia energetyczna napowietrzna - sieć telefoniczna (w tym światłowodowa) 2. DANE WYJŚCIOWE DO PROJEKTOWANIA 2.1 Parametry techniczne do projektowania: 2.2.1 Prędkość projektowa Vp - 40 lub 30 km/h - teren zabudowany 2.2.2 Kategoria drogi - L 2.2.3 Przekrój normalny - uliczny, szerokość jezdni 7,0m. Obustronna ścieżka rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego na długości nie wymagającej poszerzenia pasa drogowego. 2.2 Konstrukcja (technologia) nawierzchni 2.2.1 Kategoria ruchu - należy określić na podstawie prognozy ruchu w 10 roku eksploatacji przyjmując 2016 rok za rok wyjściowy i dane z przeprowadzonych pomiarów ruchu. 2.2.2 Podbudowa - kruszywo naturalne/ łamane stabilizowane mechanicznie doziarnione destruktem z frezowania istniejącej jezdni bitumicznej. 2.2.3 Nawierzchnia - beton asfaltowy 2.2.4 Krawężniki betonowe 20x30cm, na zjazdach najazdowe 20x30cm 2.2.5 Ścieżka rowerowa i zjazdy gospodarcze z kostki betonowej typu Polbruk bez faski gr. 8cm. 2.2.6 Zjazdy publiczne o nawierzchni bitumicznej jak na drodze głównej, 2.3 Propozycje dotyczące odwodnienia i bezpieczeństwa ruchu Wymiana sieci kanalizacji deszczowej z zastosowaniem właściwych prefabrykatów. Ewentualna korekta skrzyżowań z drogami gminnymi. 2.4 Propozycje dotyczące zadrzewienia Nie przewiduje się wycinki drzew i krzewów. 2.5 Propozycje przebudowy (zabezpieczenia) urządzeń towarzyszących Nie przewiduje się przebudowy urządzeń obcych. W przypadku stwierdzenia kolizji, ustalić z Zamawiającym zakres przełożenia urządzeń obcych oraz formę zapłaty za opracowanie branżowe. Regulacji, wymiany pokryw i zastosowania pierścieni odciążających będą wymagały studnie rewizyjne kanalizacji sanitarnej. 3. ZAKRES OPRACOWANIA 3.1 Opracować wszystkie niezbędne materiały i uzyskać wszystkie uzgodnienia do pozwolenia na budowę (przewiduje się uzyskanie dofinansowania ze środków UE na realizację zadania). Projekt wykonać na aktualnej mapie do celów projektowych w skali 1:500. Tytuł projektu budowlanego uzgodnić z Zamawiającym. Gmina Choroszcz posiada miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Prawidłowe wykonanie mapy obejmuje następujące czynności: - porównanie istniejącej mapy z terenem i naniesienie na nią istniejących i projektowanych elementów infrastruktury technicznej oraz obiektów inżynierskich, rowów przydrożnych, ogrodzeń trwałych i nietrwałych, - obliczenie współrzędnych punktów granicznych do wkartowania na mapę pasa drogowego, - wykonanie pomiarów aktualizacyjnych (sytuacyjno - wysokościowych), - opracowanie mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500 - rejestracja opracowania w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej w Białymstoku. Zamawiający wymaga, aby do mapy do celów projektowych były dołączone dokumenty dotyczące lokalizacji i rzędnych reperów państwowych/roboczych, w odniesieniu do których określono rzędne wykazane na mapie oraz układu odniesienia. 3.2 Dodatkowo należy opracować: - badania geotechniczne podłoża nawierzchni wykonane co 100m, a w przypadku gruntów wątpliwych z częstotliwością umożliwiającą opracowanie przekroi geologicznych - projekt stałej organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome). - pomiary ruchu i prognozę ruchu na 20 lat Dokumentację należy przekazać: 1. Mapa do celów projektowych w skali 1:500 - 1 egz. 2. Projekt budowlany - 4 egz. 3. Projekt wykonawczy (techniczny) branża drogowa z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 4. Projekt wykonawczy (techniczny) branża sanitarna (kanalizacja deszczowa) z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 5. Badania geotechniczne podłoża nawierzchni -2 egz. 6. Projekt stałej organizacji ruchu - 4 egz. 7. Pomiary ruchu i prognoza ruchu - 2 egz. Obowiązuje wersja elektroniczna całej dokumentacji projektowej - 1 płyta Obowiązuje przedstawienie do dnia 22.04.2016r. koncepcji zagospodarowania terenu w wersji papierowej, do której Zamawiający ustosunkuje się w ciągu pięciu dni roboczych. Koncepcja może być opracowana na mapach zasadniczych dostępnych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji geodezyjnej i Kartograficznej w Białymstoku, Białystok ul. Mickiewicza 3 Obowiązuje przedstawienie do dnia 16.05.2016r. koncepcji w wersji papierowej zawierającej rozwiązania sytu-acyjne i wysokościowe (zagospodarowanie terenu, profil podłużny z projektowaną niweletą, przekroje normalne, wybrane przekroje poprzeczne, zdefiniowane kolizje z urządzeniami obcymi dla drogi), do której Zamawiający ustosunkuje się w ciągu pięciu dni roboczych. Pozostałe Wymagania w stosunku do dokumentacji projektowej podano w Rozdziale 6. 3.3. Terminy przekazania Zamawiającemu elementów zamówienia zostały określone w formularzu cenowym..
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA: Opracowanie dokumentacji projektowej: Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej Nr 1483 B na odcinku Juchnowiec Kościelny - Wólka (Gm. Juchnowiec Kościelny).
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1/Stan istniejący 1.1 Szerokość istniejącej jezdni i korona Początek opracowania km rob. 0+000 należy założyć na skrzyżowaniu dróg powiatowych Nr 1483 B i 1497 B w m. Juchnowiec Kościelny. Koniec opracowania - km rob. ok. 2+ 250 (skrzyżowanie dróg powiatowych Nr 1483 B i Nr 1502 B oraz drogi gminnej Nr 106754 B w m. Wólka) - od km rob. 0+000 do km rob. ok. 0+420 - przekrój uliczny, szer. jezdni 6,0m - 6,5m, nawierzchnia jezdni bitumiczna - od km rob. ok. 0+420 do km rob. ok. 0+545 - przekrój półuliczny, nawierzchnia jezdni bitumiczna - od rob. ok. 0+545 do km rob. ok. 2+250 - przekrój szlakowy, nawierzchnia jezdni bitumiczna 1.2 Rodzaj i stan istniejącej jezdni wykorzystywanej jako podbudowa Decyzja zostanie podjęta po wykonaniu badań konstrukcji jezdni pod kątem jej wyeksploatowania. 1.3 Sytuacja trasy Droga zagospodarowana - nie przewiduje się drastycznych korekt przebiegu trasy. 1.4. Obiekty inżynierskie Przepusty: - 1 przepust na rowie melioracyjnym do przebudowy 1.5. Niweleta drogi Niweleta drogi wymaga niewielkich korekt. 1.6. Stan rowów i innych urządzeń odwadniających. Wymagana renowacja rowów przydrożnych. Wymagana zamiana ścieków podchodnikowych na studzienki ściekowe z wyprowadzeniem wód opadowych do rowu przydrożnego. 1.7. Urządzenia obce w pasie drogowym - linia energetyczna napowietrzna - sieć telefoniczna (w tym światłowodowa) - kanalizacja sanitarna - wodociąg 2. DANE WYJŚCIOWE DO PROJEKTOWANIA A. Odcinek od km rob. 0+000 do km rob. ok. 0+230 2.1 Parametry techniczne do projektowania: 2.1.1 Prędkość projektowa Vp - 40 lub 30 km/h - teren zabudowany 2.1.2 Kategoria drogi - L 2.1.3 Przekrój normalny - uliczny, szerokość jezdni bez zmian. Obustronna ścieżka rowerowa z dopuszczeniem ruchu pieszego. 2.2. Konstrukcja (technologia) nawierzchni 2.2.1. Kategoria ruchu - należy określić na podstawie prognozy ruchu w 10 roku eksploatacji przyjmując 2016 rok za rok wyjściowy i dane z przeprowadzonych pomiarów ruchu. 2.2.2. Podbudowa - kruszywo naturalne/ łamane stabilizowane mechanicznie doziarnione destruktem z frezowania istniejącej jezdni bitumicznej. 2.2.3. Nawierzchnia - beton asfaltowy 2.2.4. Krawężniki betonowe 20x30cm, na zjazdach najazdowe 20x30cm 2.2.5. Ścieżka rowerowa i zjazdy gospodarcze z kostki betonowej typu Polbruk bez faski. 2.2.6. Zjazdy publiczne o nawierzchni bitumicznej jak na drodze głównej, 2.3. Propozycje dotyczące odwodnienia i bezpieczeństwa ruchu Wymiana ścieków podchodnikowych na studzienki ściekowe z wyprowadzeniem wód opadowych do rowu przydrożnego. Należy rozważyć zastosowanie większej ilości studzienek ściekowych i umocnienia rowów. Przebudowa przepustu na rowie melioracyjnym. Sugerowana konstrukcja - przepust z karbowanych rur lub blach stalowych z powłoką ochronną. Bariery ochronne. Wymiana nawierzchni na zatokach autobusowych. Sugerowana konstrukcja nawierzchni - kostka granitowa na podbudowie z chudego betonu. 2.4. Propozycje dotyczące zadrzewienia Przewidzieć do wycinki wszystkie drzewa zagrażające bezpieczeństwu ruchu lub kolidujące z przebudową drogi. Drzewa przewidziane do wycinki należy ponumerować na mapie syt-wys. Przewidzieć do wycinki i karczowania zbędne zakrzaczenie. Przewidzieć do usunięcia wszystkie karcze. 2.5. Propozycje przebudowy (zabezpieczenia) urządzeń towarzyszących Nie przewiduje się przebudowy urządzeń obcych. W przypadku stwierdzenia kolizji, ustalić z Zamawiającym zakres przełożenia urządzeń obcych oraz formę zapłaty za opracowanie branżowe. Regulacji będą wymagały studnie telekomunikacyjne. B. Odcinek od km rob. 0+230 do km rob. ok. 2+250 2, 1, Parametry techniczne do projektowania: Zamawiający posiada i udostępni aktualną dokumentację projektową i ZRID na przebudowę z rozbudową drogi Nr 1483B. Zamawiający oczekuje wykonania projektu rozbudowy drogi o ciąg pieszo rowerowy zlokalizowany: w miejscu projektowanego chodnika - odcinek bez projektowanych rowów przydrożnych; na oddzielnym korpusie, poza projektowanym rowem przydrożnym - na pozostałym odcinku drogi. Projekt rozbudowy drogi dostosowany do rzędnych zawartych w posiadanej dokumentacji projektowej. 2.2. Konstrukcja (technologia) nawierzchni 2.2.1. Ścieżka rowerowa i zjazdy z kostki betonowej typu Polbruk bez faski na podbudowie lub beton asfaltowy (warstwa ścieralna 3cm +3cm) na podbudowie. 2.3. Propozycje dotyczące odwodnienia i bezpieczeństwa ruchu Rów odparowujący wzdłuż ciągu pieszo rowerowego od strony pól, budowa przepustów pod koroną ścieżki rowerowej . Jeden zjazd do jednej działki. 2.4. Propozycje dotyczące zadrzewienia Przewidzieć do wycinki wszystkie drzewa zagrażające bezpieczeństwu ruchu lub kolidujące z rozbudową drogi. Drzewa przewidziane do wycinki należy ponumerować na mapie syt-wys. Przewidzieć do wycinki i karczowania zbędne zakrzaczenie. Przewidzieć do usunięcia wszystkie karcze. 2.5. Propozycje przebudowy (zabezpieczenia) urządzeń towarzyszących Nie przewiduje się przebudowy urządzeń obcych. W przypadku stwierdzenia kolizji, ustalić z Zamawiającym zakres przełożenia urządzeń obcych oraz formę zapłaty za opracowanie branżowe. 3. ZAKRES OPRACOWANIA 3.1. Opracować wszystkie niezbędne materiały i uzyskać wszystkie uzgodnienia do pozwolenia na budowę. Zamawiający przewiduje uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej w ramach Specustawy drogowej. Projekt wykonać na aktualnej mapie do celów projektowych. Tytuł projektu budowlanego uzgodnić z Zamawiającym. Prawidłowe wykonanie mapy obejmuje następujące czynności: - porównanie istniejącej mapy z terenem i naniesienie na nią istniejących i projektowanych elementów infrastruktury technicznej oraz obiektów inżynierskich, rowów przydrożnych, ogrodzeń trwałych i nietrwałych, - obliczenie współrzędnych punktów granicznych do wkartowania na mapę pasa drogowego, - wykonanie pomiarów aktualizacyjnych (sytuacyjno - wysokościowych), - opracowanie mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500 - rejestracja opracowania w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej w Białymstoku. Zamawiający wymaga, aby do mapy do celów projektowych były dołączone dokumenty dotyczące lokalizacji i rzędnych reperów państwowych/roboczych, w odniesieniu do których określono rzędne wykazane na mapie oraz układu odniesienia. 3.2. Dodatkowo należy opracować: - operaty wodnoprawne - przebudowa/budowa przepustów, odprowadzenie wód opadowych do wód lub do ziemi, uzgodnione w WZMiUW w Białymstoku ul. Handlowa 6, - badania geotechniczne podłoża nawierzchni wykonane co 100m - na odcinku A i co 200m na odcinku B. W przypadku gruntów wątpliwych z częstotliwością umożliwiającą opracowanie przekroi geologicznych, - badania geotechniczne dla potrzeb posadowienia przepustów, - projekt stałej organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome), - plan wyrębu drzew i krzewów. Dokumentację należy przekazać: 1. Materiały do opiniowania ze Specustawy drogowej wraz z naniesionymi na mapę projektowanymi podziałami działek - 6 egz. 2. mapa do celów projektowych w skali 1:500 - 1 egz. 3. Projekt budowlany - 4 egz. 4. Projekt wykonawczy (techniczny) branża drogowa z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 5. Projekt wykonawczy (techniczny) branża inżynierska (przebudowa/budowa przepustów) z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 6. Operaty wodnoprawne (przebudowa/budowa przepustów, odprowadzenie wód opadowych do wód lub do ziemi) wersja papierowa - po 3egz. + wersja elektroniczna - po 2 płytki 7. Badania geotechniczne - 2 egz. 8. Plan wyrębu drzew i krzewów - 3 egz. 9. Projekt stałej organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome) - 4 egz. 10. Pomiary ruchu i prognoza ruchu - 2 egz. Obowiązuje wersja elektroniczna całej dokumentacji projektowej - 1 płyta Obowiązuje przedstawienie do dnia 22.04.2016r. koncepcji zagospodarowania terenu w wersji papierowej, do której Zamawiający ustosunkuje się w ciągu pięciu dni roboczych. Koncepcja może być opracowana na mapach zasadniczych dostępnych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji geodezyjnej i Kartograficznej w Białymstoku, Białystok ul. Mickiewicza 3 Obowiązuje przedstawienie do dnia 20.05.2016r.. koncepcji w wersji papierowej zawierającej rozwiązania sytu-acyjne i wysokościowe (zagospodarowanie terenu, profil podłużny z projektowaną niweletą, przekroje normalne, wybrane przekroje poprzeczne), oraz propozycje podziałów działek do przekazania Geodecie, celem przygotowania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. Pozostałe Wymagania w stosunku do dokumentacji projektowej podano w Rozdziale 6. 3.3. Terminy przekazania Zamawiającemu elementów zamówienia zostały określone w formularzu cenowym.
Z-ca Dyrektora PZD w Białymstoku
mgr inż. Marek Jędrzejewski