1. Pełna nazwa zamawiającego:
Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku
15 – 522 Białystok, Zaścianki, 15-522 Białystok
ul. Szosa Baranowicka 37, tel. 740-22-17,740-21-49, fax. 740-22-19
Sekcja Techniczna.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na:
Opracowanie dokumentacji projektowej na „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1282 B Krynki –
Kruszyniany – Łużany – Bobrowniki na odcinku granica powiatu - Łużany – Bobrowniki
(Gmina Gródek)”
przeprowadzono w trybie: przetargu nieograniczonego w dniu 30.05.2016 r.
2. Ogłoszenie o przetargu zamieszczono:
na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku,
ul. Szosa Baranowicka 37, w dniu: 18-05-2016 r. , na stronie internetowej oraz w biuletynie ZP
nr 55323 -2016 w dniu 18.05.2016 r.
3. Liczba otrzymanych ofert: 2 oferty
4. Liczba ofert odrzuconych: 0 ofert
5. Kryteria wyboru ofert: cena ofertowa – 95 %
okres gwarancji- 5%
6. W postępowaniu udział wzięli wymienieni niżej Oferenci :
Lp |
Nazwa Oferenta |
Siedziba oferenta |
Adres oferenta |
Cena brutto zł/ punktacja |
Gwarancja/ punktacja |
Punktacja razem |
1 |
DROGOWSKAZ M. Gwiazdowski A. Sosnowski M. Grzybowska |
woj. Podlaskie pow. Białystok gm. Białystok m. Białystok |
15-620 Białystok ul. Elewatorska 13/22 |
109 470,00 84,86 |
4 lata 5,00 |
89,86 |
2 |
DROGART Dariusz Kirpsza |
woj. Podlaskie pow. Sokólski gm. Sokółka m. Sokółka |
16-100 Sokółka Lipina 5 |
97 785,00 95,00 |
4 lata 5,00 |
100,00 |
7. Oferta ważna z najwyższą ceną: – 109 470,00 zł z 23% podatkiem VAT
Oferta ważna z najniższą ceną: – 97 785,00 zł z 23% podatkiem VAT
8. Wybrano ofertę firmy :
DROGART Dariusz Kirpsza
16-100 Sokółka
Lipina 5
za cenę 97 785,00 zł
(słownie: dziewięćdziesiąt siedem tysięcy siedemset osiemdziesiąt pięć złotych) brutto.
Była to oferta, która uzyskała najwyższą ilość punktów i spełniała wszystkie warunki.
Podpisanie umowy nastąpi w terminie nie krótszym niż pięć dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia i wysłania pism powiadamiających faxem lub poczta elektroniczną.
mgr inż. Elżbieta Jasińska
Z-ca Dyrektora PZD w Białymstoku
38/D/2016
Białystok: Opracowanie dokumentacji projektowej na Przebudowę drogi powiatowej Nr 1282 B Krynki - Kruszyniany - Łużany - Bobrowniki na odcinku granica powiatu - Łużany - Bobrowniki (Gmina Gródek)
Numer ogłoszenia: 55323 - 2016; data zamieszczenia: 18.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku , Zaścianki, Szosa Baranowicka 37, 15-522 Białystok, woj. podlaskie, tel. (085) 740-21-49, 740-22-17, faks (085) 740-22-19.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji projektowej na Przebudowę drogi powiatowej Nr 1282 B Krynki - Kruszyniany - Łużany - Bobrowniki na odcinku granica powiatu - Łużany - Bobrowniki (Gmina Gródek).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Stan istniejący (dane ewidencyjne podlegające weryfikacji przez Projektanta)
1.1. Szerokość istniejącej jezdni i korona Początek opracowania - km rob. 0+000 założono na skrzyżowaniu z drogą gminną w m. Bobrowniki. Koniec opracowania - km rob. ok. 4+800 granica powiatu białostockiego. Przekrój trasowy, jezdnia o nawierzchni żwirowej, szer. 5,0m, szer. korony 8,0 - 9,0m.
1.1 a. Rodzaj i stan istniejącej jezdni wykorzystywanej jako podbudowa Istniejącą jezdnię należy potraktować jako podłoże gruntowe.
1.2. Sytuacja trasy Wymaga niewielkich korekt.
1.3. Obiekty inżynierskie Przepusty: 5 przepustów: w tym - 3 szt. fi 80cm; 1 szt. fi 100cm, 1 szt. 2 fi 100cm - - do przebudowy na stalowe z rur lub blach stalowych karbowanych z zabezpieczeniem antykorozyjnym.
1.4. Niweleta drogi Wymaga ukształtowania.
1.5. Stan rowów i innych urządzeń odwadniających Odwodnienie drogi wymaga: - renowacji rowów przydrożnych, - przebudowy przepustów pod koroną drogi, - budowy przepustów w obrębie skrzyżowań z drogami bocznymi,
2. DANE WYJŚCIOWE DO PROJEKTOWANIA
2.1. Wnioskowany charakter robót: przebudowa z rozbudową
2.2. Parametry techniczne do projektowania:
2.2.1. Prędkość projektowa Vp - w terenie zabudowanym - 40 lub 30 km /h - w terenie niezabudowanym - 50 lub 40 km /h
2.2.2. Klasa drogi - L
2.2.3. Przekrój poprzeczny (normalny): - przekrój szlakowy, szer. jezdni 6,0m, szerokość korony drogi 8,50m, 2.3. Konstrukcja (technologia) nawierzchni:
2.3.1. Kategoria ruchu - należy określić na podstawie prognozy ruchu w 10 roku eksploatacji przyjmując 2018 rok za rok wyjściowy i dane z przeprowadzonych pomiarów ruchu.
2.3.2 Podbudowa - kruszywo naturalne łamane stabilizowane
2.3.3.Nawierzchnia - beton asfaltowy;
2.3. Propozycje dotyczące odwodnienia i bezpieczeństwa ruchu Renowacja rowów wg potrzeb, budowa przepustów w obrębie skrzyżowań. Przebudowa przepustów pod koroną drogi. Przepusty na rowach melioracyjnych przystosowane do migracji małych zwierząt. Przepusty przewidzieć z rur stalowych karbowanych lub stalowych blach karbowanych z powłokami antykorozyjnymi. Rozwiązanie skrzyżowań z drogami gminnymi. Zatoki autobusowe w lokalizacji uzgodnionej komisyjnie. Komisję, na wniosek wykonawcy dokumentacji, powoła Zamawiający. Utwardzone dojścia (chodniki) do zatok autobusowych. Jeden zjazd do jednej działki w uzgodnionej z właścicielem lokalizacji.
2.5. Propozycje dotyczące zadrzewienia Przewidzieć do wycinki wszystkie drzewa zagrażające bezpieczeństwu ruchu lub kolidujące z przebudową drogi. Drzewa przewidziane do wycinki należy ponumerować na mapie syt-wys. Przewidzieć do wycinki zbędne zakrzaczenie.
2.6. Propozycje przebudowy (zabezpieczenia) urządzeń towarzyszących Nie przewiduje się przebudowy urządzeń obcych. W przypadku stwierdzenia kolizji, ustalić z Zamawiającym zakres przełożenia urządzeń obcych oraz formę zapłaty za opracowanie branżowe.
3. ZAKRES OPRACOWANIA
3.1. Opracować wszystkie niezbędne materiały i uzyskać wszystkie uzgodnienia do pozwolenia na budowę. Zamawiający przewiduje uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej w ramach Specustawy drogowej. Projekt wykonać na aktualnej mapie do celów projektowych. Tytuł projektu budowlanego uzgodnić z Zamawiającym. Prawidłowe wykonanie mapy obejmuje następujące czynności: - porównanie istniejącej mapy z terenem i naniesienie na nią istniejących i projektowanych elementów infrastruktury technicznej oraz obiektów inżynierskich, rowów przydrożnych, ogrodzeń trwałych i nietrwałych, - obliczenie współrzędnych punktów granicznych do wkartowania na mapę pasa drogowego, - wykonanie pomiarów aktualizacyjnych (sytuacyjno - wysokościowych), - opracowanie mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500 - rejestracja opracowania w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej w Białymstoku. Zamawiający wymaga, aby do mapy do celów projektowych były dołączone dokumenty dotyczące lokalizacji i rzędnych reperów państwowych/roboczych, w odniesieniu do których określono rzędne wykazane na mapie oraz układu odniesienia.
3.2. Dodatkowo należy opracować:
- badania geotechniczne podłoża nawierzchni wykonane co 100m, a w przypadku gruntów wątpliwych z częstotliwością umożliwiającą opracowanie przekroi geologicznych,
- badania geotechniczne podłoża dla potrzeb przebudowy/budowy przepustów pod koroną drogi,
- operaty wodnoprawne - uzgodnione w WZMiUW w Białymstoku ul. Handlowa 6,
- projekt stałej organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome)
- plan wyrębu drzew i krzewów, - pomiary ruchu i prognozę ruchu na 20 lat
Dokumentację należy przekazać:
1. Materiały do opiniowania ze Specustawy drogowej wraz z naniesionymi na mapę projektowanymi podziałami działek - 7 egz.
2. mapa do celów projektowych w skali 1:500 - 1 egz.
3. Projekt budowlany - 4 egz.
4. Projekt wykonawczy (techniczny) branża drogowa z częścią przedmiarową i ST - 5 egz.
5. Projekt wykonawczy (techniczny) branża inżynierska(przebudowa przepustów) z częścią przedmiarową i ST - 5 egz.
6. Operaty wodnoprawne - wersja papierowa - po 3egz. + wersja elektroniczna - po 2 płytki
7. Badania geotechniczne - 2 egz.
8. Plan wyrębu drzew i krzewów - 3 egz.
9. Projekt stałej organizacji ruchu (oznakowanie pionowe i poziome) - 4 egz.
10. Pomiary ruchu i prognoza ruchu - 2 egz.
Obowiązuje wersja elektroniczna całej dokumentacji projektowej - 1 płyta Obowiązuje przedstawienie do dnia 15.07.2016r. koncepcji zagospodarowania terenu w wersji papierowej, do której Zamawiający ustosunkuje się w ciągu pięciu dni roboczych. Koncepcja może być opracowana na mapach zasadniczych dostępnych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji geodezyjnej i Kartograficznej w Białymstoku, Białystok ul. Mickiewicza 3 Obowiązuje przedstawienie do dnia 19.08.2016r.. koncepcji w wersji papierowej zawierającej rozwiązania sytuacyjne i wysokościowe (zagospodarowanie terenu, profil podłużny z projektowaną niweletą, przekroje normalne, wybrane przekroje poprzeczne), oraz propozycje podziałów działek do przekazania Geodecie uwzględniające art. 60 i art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administracje publiczną, celem przygotowania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. Pozostałe Wymagania w stosunku do dokumentacji projektowej podano w Rozdziale 6.
3.3. Terminy przekazania Zamawiającemu elementów zamówienia zostały określone w formularzu cenowym..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 09.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: - 2 dokumentacji projektowych odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. każda dokumentacja dotyczące projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 1 000,00 m i jednego projektu budowy lub przebudowy przepustu o średnicy min. 0,8 m , dla których uzyskano pozwolenie na budowę
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, które spełniają następujące wymagania: 1) min. jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności drogi (bez ograniczeń) lub im równoważne. - projektant powinien zrealizować min.2 dokumentacje projektowe dotyczące projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 1 000,00 m i jednego projektu budowy lub przebudowy przepustu o średnicy min. 0,8 m , dla których uzyskano pozwolenie na budowę
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożnością dotrzymania terminów określonych w formularzu cenowym, termin ten może ulec przedłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzd.bialystok.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie zamawiającego, pokój nr 17 lub za pośrednictwem poczty lub na w/p stronie internetowej.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
30.05.2016 godzina 09:50, miejsce: Siedziba Zamawiającego pokój nr 9.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dyrektor PZD w Białymstoku
mgr inż. Marek Jędrzejewski