1. Pełna nazwa zamawiającego:
Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku
15 – 522 Białystok, Zaścianki, 15-522 Białystok
ul. Szosa Baranowicka 37, tel. 740-22-17,740-21-49, fax. 740-22-19
Sekcja Techniczna.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na:
Opracowanie dokumentacji projektowej na: Przebudowę drogi powiatowej
Nr 1436 B Pieszczaniki – Radunin na odcinku od drogi krajowej Nr 65 do drogi powiatowej
Nr 1437 B (Gm. Gródek)”
przeprowadzono w trybie: przetargu nieograniczonego w dniu 10.06.2016 r
2. Ogłoszenie o przetargu zamieszczono:
na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Zarządu Dróg w Białymstoku,
ul. Szosa Baranowicka 37, w dniu: 02-06-2016 r , na stronie internetowej oraz w biuletynie ZP
nr 66307 -2016 w dniu 02.06.2016 r
3. Liczba otrzymanych ofert: 1 oferta
4. Liczba ofert odrzuconych: 0 ofert
5. Kryteria wyboru ofert: cena ofertowa – 95 %
okres gwarancji- 5%
6. W postępowaniu udział wzięli wymienieni niżej Oferenci :
Lp |
Nazwa Oferenta |
Siedziba oferenta |
Adres oferenta |
Cena brutto zł |
Gwarancja |
1 |
DROGOWSKAZ M. Gwiazdowski A. Sosnowski M. Grzybowska |
woj. Podlaskie pow. Białystok gm. Białystok m. Białystok |
15-620 Białystok ul. Elewatorska 13/22 |
84 870,00
|
4 lata
|
7. Postępowanie na to zadanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust.1 pkt. 4 ustawy Pzp
(Dz. U. 2015 poz. 2164) cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę jaka zamawiający zamierza
przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia tj. 50 000,00 zł i zamawiający nie może jej zwiększyć do ceny najkorzystniejszej oferty.
Białystok, dnia 2016-06-15 |
|
Dyrektor PZD w Białymstoku
mgr inż. Marek Jędrzejewski
48/D/2016
Białystok: Opracowanie dokumentacji projektowej na: Przebudowę drogi powiatowej Nr 1436 B Pieszczaniki - Radunin na odcinku od drogi krajowej Nr 65 do drogi powiatowej Nr 1437 B (Gm. Gródek)
Numer ogłoszenia: 66307 - 2016; data zamieszczenia: 02.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Powiatowy Zarząd Dróg w Białymstoku , Zaścianki, Szosa Baranowicka 37, 15-522 Białystok, woj. podlaskie, tel. (085) 740-21-49, 740-22-17, faks (085) 740-22-19.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji projektowej na: Przebudowę drogi powiatowej Nr 1436 B Pieszczaniki - Radunin na odcinku od drogi krajowej Nr 65 do drogi powiatowej Nr 1437 B (Gm. Gródek).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Stan istniejący 1.1. Szerokość istniejącej jezdni i korona - dane ewidencyjne Początek opracowania - km 0+000 - przyjęto na granicy pasa drogowego drogi krajowej Nr 65. Koniec opracowania - km ok. 2+200 - przyjęto na skrzyżowaniu z drogą powiatową Nr 1437 B. - przekrój szlakowy, nawierzchnia żwirowo-gruntowa szer. 5,0m, korona szer. 6,0 - 8,0mm. 1.2. Rodzaj i stan istniejącej jezdni. Nawierzchnia żwirowo - gruntowa - stan zły 1.3. Obiekty inżynierskie Przepusty - 3 przepusty betonowe pod koroną drogi, w tym: Ø 40 o L=9,20m, Ø 80 o L=10,80m, Ø 60 o L=9,40m - wszystkie przepusty do przebudowy 1.4. Niweleta drogi Niweleta drogi wymaga zaprojektowania. 1.5. Stan rowów i innych urządzeń odwadniających Na przebudowywanym odcinku odwodnienie wymaga zaprojektowania. 1.6. Urządzenia obce - wodociąg i przyłącza - kabel telefoniczny doziemny i linia napowietrzna, światłowód, - linia energetyczna napowietrzna
2. DANE WYJŚCIOWE DO PROJEKTOWANIA 2.1. Wnioskowany charakter robót: przebudowa z rozbudową 2.2. Parametry techniczne do projektowania: 2.2.1. Prędkość projektowa Vp - w terenie zabudowanym - 40 lub 30 km/h - w terenie niezabudowanym - 50 lub 40 km/h 2.2.2. Klasa drogi - L 2.2.3. Przekrój normalny: szlakowy - szer. jezdni 5,5m szer. poboczy 2x1,25m; w m. Pieszczaniki uliczny - szer. jezdni 5,5m lub 6,0m, chodniki obustronne. 2.3. Konstrukcja (technologia) nawierzchni 2.3.1. Kategoria ruchu - KR1 2.3.2 Podbudowa - kruszywo naturalne/ łamane stabilizowane 2.3.3. Nawierzchnia - beton asfaltowy; 2.4. Propozycje dotyczące odwodnienia i bezpieczeństwa ruchu Rowy przydrożne wg potrzeb; przebudowa przepustów pod koroną drogi, w m. Pieszczaniki dwa odcinki kanalizacji deszczowej z wyprowadzeniem, w jednym przypadku, wód opadowych do rzeki (dla potrzeb odprowadzenia wód opadowych kanał główny trzeba poprowadzić w drodze gminnej na długości ok. 250m), w drugim przypadku do zbiornika rozsączająco - odparowujacego Jeden zjazd do jednej działki. 2.5. Propozycje dotyczące zadrzewienia Przewidzieć do wycinki wszystkie drzewa zagrażające bezpieczeństwu ruchu lub kolidujące z przebudową drogi. Drzewa przewidziane do wycinki należy ponumerować na mapie syt-wys. Przewidzieć do wycinki zbędne zakrzaczenie. 2.6. Propozycje przebudowy (zabezpieczenia) urządzeń towarzyszących - przebudowa wodociągu na odcinku ok. 150m, - przebudowa sieci telefonicznej na odcinku ok. 350m. W przypadku stwierdzenia innych kolizji, w porozumieniu z Zamawiającym, ustalić zakres i formę zapłaty za opracowanie branżowe.
3. ZAKRES OPRACOWANIA 3.1. Opracować wszystkie niezbędne materiały i uzyskać wszystkie uzgodnienia do pozwolenia na budowę. Koszt uzgodnień ponosi wykonawca dokumentacji projektowej. Zamawiający przewiduje uzyskanie zgody na realizację inwestycji drogowej w ramach Specustawy drogowej. Projekt wykonać na aktualnej mapie do celów projektowych. Tytuł projektu budowlanego uzgodnić z Zamawiającym. Prawidłowe wykonanie mapy obejmuje następujące czynności: - porównanie istniejącej mapy z terenem i naniesienie na nią istniejących i projektowanych elementów infrastruktury technicznej oraz obiektów inżynierskich, rowów przydrożnych, ogrodzeń trwałych i nietrwałych, - obliczenie współrzędnych punktów granicznych do wkartowania na mapę pasa drogowego, - wykonanie pomiarów aktualizacyjnych (sytuacyjno - wysokościowych), - opracowanie mapy sytuacyjno - wysokościowej w skali 1:500 - rejestracja opracowania w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjno - Kartograficznej w Białymstoku. Zamawiający wymaga, aby do mapy do celów projektowych były dołączone dokumenty dotyczące lokalizacji i rzędnych reperów państwowych/roboczych, w odniesieniu do których określono rzędne wykazane na mapie oraz układu odniesienia. 3.2. Dodatkowo należy opracować: - operaty wodnoprawne - przebudowa przepustów pod koroną drogi, wyloty kanalizacji deszczowej odprowadzenie wód opadowych do wód lub do ziemi, - badania geotechniczne podłoża nawierzchni wykonane w projektowanej jezdni drogi co 100m, a w przypadku gruntów wątpliwych z częstotliwością umożliwiającą opracowanie przekroi geologicznych, - projekt stałej organizacji ruchu, Dokumentację należy przekazać: 1. Materiały do opiniowania ze Specustawy drogowej wraz z naniesionymi na mapę projektowanymi podziałami działek - 7 egz. 2. mapa do celów projektowych w skali 1:500 - 1 egz. 3. Projekt budowlany - 4 egz. 4. Projekt wykonawczy (techniczny) branża drogowa z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 5. Projekt wykonawczy (techniczny) branża inżynierska (przbudowa przepustów) z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 6. Projekt wykonawczy (techniczny) branża sanitarna (odcinki kanalizacji deszczowej) z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 7. Projekt wykonawczy (techniczny) branża sanitarna (przebudowa wodociągu) z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 8. Projekt wykonawczy (techniczny) branża teletechniczna z częścią przedmiarową i ST - 5 egz. 9. Operaty wodnoprawne - po 3egz. + wersja elektroniczna - po 2 płytki 10. Badania geotechniczne podłoża nawierzchni - 2 egz. 11. Plan wyrębu drzew i krzewów - 3 egz. 12. Projekt stałej organizacji ruchu - 4 egz. Obowiązuje wersja elektroniczna całej dokumentacji projektowej - 1 płyta Obowiązuje przedstawienie do dnia 29.07.2016r. koncepcji zagospodarowania terenu w wersji papierowej, do której Zamawiający ustosunkuje się w ciągu pięciu dni roboczych. Koncepcja może być opracowana na mapach zasadniczych dostępnych w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji geodezyjnej i Kartograficznej w Białymstoku, Białystok ul. Mickiewicza 3 Obowiązuje przedstawienie do dnia 31.08.2016r. koncepcji w wersji papierowej zawierającej rozwiązania sytuacyjne i wysokościowe (zagospodarowanie terenu, profil podłużny z projektowaną niweletą, przekroje normalne, wybrane przekroje poprzeczne), oraz propozycje podziałów działek do przekazania Geodecie uwzględniające art. 60 i art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administracje publiczną, celem przygotowania dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej. Pozostałe Wymagania w stosunku do dokumentacji projektowej podano w Rozdziale 6. 3.3. Terminy przekazania Zamawiającemu elementów zamówienia zostały określone w formularzu cenowym..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.20.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: 1 dokumentacji projektowej odpowiadającej swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj. dokumentacji dotyczącej projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 500,00 m wraz z kanalizacja deszczową długości min. 400 m i jednego projektu budowy lub przebudowy przepustu o średnicy min. 0,8 m , dla których uzyskano pozwolenie na budowę
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymującymi się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca przedstawi wraz z ofertą osoby, które spełniają następujące wymagania:
1) min. jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności drogi (bez ograniczeń) lub im równoważne. - projektant powinien zrealizować min.1 dokumentacji projektowej dotyczącej projektu budowy lub przebudowy drogi/ulicy o długości min. 500,00 m i jednego projektu budowy lub przebudowy przepustu o średnicy min. 0,8 m , dla których uzyskano pozwolenie na budowę 2) min jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych , wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (bez ograniczeń ) lub im równoważne i opracować min. 1 dokumentację projektowa dotycząca projektu budowy lub przebudowy kanalizacji deszczowej o dług. min. 400 m. dla której uzyskano pozwolenie na budowę
3) min. jedna osoba proponowana do pełnienia funkcji projektanta posiadająca minimalne kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie : - projektant powinien posiadać uprawnienia projektowe w specjalności telekomunikacyjnej (bez ograniczeń)lub im równoważne.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Wykazać usługi na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
W przypadku wystąpienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy skutkujących niemożnością dotrzymania terminów określonych w formularzu cenowym, termin ten może ulec przedłużeniu, nie więcej jednak, niż o czas trwania tych okoliczności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pzd.bialystok.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: W siedzibie zamawiającego, pokój nr 17 lub za pośrednictwem poczty lub na w/p stronie internetowej.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
10.06.2016 godzina 08:50, miejsce: Siedziba Zamawiającego pokój nr 9.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dyrektor PZd w Białymstoku
mgr inż. Marek Jędrzejewski